Kundansvarig för tjänstepension

Har du stor kunskap om tjänstepensioner, framförallt ITP och brinner för att ge kunden den bästa servicen? Vi söker dig som vill arbeta som Tjänstepensionsadministratör på IDUR!

IDUR Information AB är arbetsgivarens part inom tjänstepensioner och sköter idag administrationen av tjänstepensioner för närmare 100 000 personer per månad.

Du kommer att arbeta i ett team som i dag består av 5 personer och arbetar med administration och ekonomi åt våra befintliga kunder. Vi behöver dig som trivs med att arbeta på ett modernt arbetssätt och gillar att delta i utvecklingen av IT system. Du gillar att samarbeta, ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och är van vid att ha kunden i fokus.

Dina arbetsuppgifter:

  • Administrativt kundansvar för några av IDUR s administrationskunder, vilket innebär att ansvara för och sköta hela den administrativa månads process.
  • Kontrollera och skicka filer till Collectum.
  • Kontakter med kunder och utredning av kundärenden.
  • Tätt samarbete med KAM, planering och genomförande av kundmöten.
  • Genomföra kontroller i Excel.
  • Gå igenom och rätta kundanalyser.
  • Kontakt med övriga försäkringsbolag och mäklare.
  • Utföra konsultarbete.
  • Medverka till merförsäljning.
  • Ansvara för dokumentation.

Vem är du?

För att arbetet på IDUR ska passa dig, bör du ha ett väl utvecklat logiskt tänkande samt förmåga att se kundens behov. Du bör även ha mycket goda kunskaper i tjänstepensioner och kollektivavtal. Har du även arbetat med Utlandsförsäkringar och Alternativ ITP är det ett plus.

Önskvärt är försäkringsutbildning och/eller tidigare erfarenhet från administration av tjänstepensioner gärna inom ITP världen samt goda kunskaper i Excel.

Självklart kan du svenska och även gärna engelska flytande i tal och skrift.

Anställningstyp: Tillsvidare

Anställningsgrad: Heltid

Arbetsplats/placeringsort: Täby

 

Kontaktpersoner: Karin Vilsson 073-514 42 01, Dorothea Fornell 073-277 12 73.